Mellemtrinnet

Mellemtrinnet er den samlede betegnelse for 4.-6. klasse. Her er det primære fokus, at eleverne indgår i fællesskaber, både socialt og fagligt, så de kan dygtiggøre sig og arbejde videre på det, de har lært i indskolingen.

Vi holder informationsmøde onsdag d. 24. januar 2024 kl. 17.00 – 18.30 vedrørende opstart af 5. klasse august 2024 Ring på 3150000 eller send en mail på rpr@rprroskilde.dk for tilmelding.

Kom på venteliste til 5. klasse

På Roskilde Private Realskole har vi mange elever fra områderne omkring og i Roskilde, Hedehusene, Tune og Jyllinge. Hvis dit barn ønsker nye udfordringer og at rykke sig fagligt eller en ny start med god trivsel, tager vi nu imod ansøgninger til ventelisten til 5. klasse på mellemtrinnet. I februar 2024 inviteres elever (og forældre) fra ventelisten til en optagelsessamtale, hvor vi taler om motivationen for at søge ind på mellemtrinnet på Roskilde private Realskole.

I 5. klasse blander vi eleverne fra 4. klasse for at skabe to nye klasser. Vi stræber efter at skabe to klasser, hvor det er ligeligt fordelt med både nye og nuværende elever, mellem drenge og piger, og samtidig at tage elevernes faglige, sociale og personlige styrker og udfordringer med i fordelingen. Vi kigger efter at skabe to harmoniske klasser på 5. årgang, hvor hver enkelt elev bidrager engageret og positivt til fællesskabet, for derved at skabe et klassefællesskab og et læringsmiljø med trivsel og faglig udvikling.

Skal dit barn starte i 5. klasse til sommer og er du interesseret i at få en rundvisning på vores skole evt. sammen med dit barn?
Så er du velkommen til at ringe til os på 3150 0000. Sammen med vores skolesekretær aftaler du en tid, hvor vi står klar til at vise jer rundt og give jer et indblik i vores skole.

Nye udfordringer på mellemtrinnet

Når eleverne rykker fra indskolingen til mellemtrinnet, vil de fleste af dem opleve, at det faglige niveau er stigende. På Roskilde Private Realskole gør vi derfor alt, hvad vi kan, for at eleverne er så trygge som muligt i denne overgang.

Vi støtter eleverne på forskellige niveauer og hjælper dem med deres personlige udfordringer, så de er trygge i deres udvikling. Vi har fokus på en høj faglighed og god trivsel i klassefællesskaberne, og vi ser det som vores vigtigste opgave at sørge for et trygt læringsmiljø, som styrker elevernes motivation og lyst til at lære.

Formålet med mellemtrinnet er at styrke eleverne fagligt og gøre dem så nysgerrige på fagene, at de fortsat har lyst til at udvide deres viden og lære mere. Mellemtrinnets formål er også at forberede eleverne på udskolingen, hvor de bl.a. også forberedes på årsprøver, projektopgaver og folkeskolens afgangsprøver.

Kom på venteliste til 5. klasse

Nye udfordringer på mellemtrinnet

Undervisning

Her kan du læse alt om Roskilde private Realskoles undervisningsmetoder, støtteundervisning, tests, evaluering, undervisningsfag, 10. klasse, læseplan.

Har I nogle spørgsmål er I velkommen til at kontakte os