Rygepolitik

– gældende for skolens elever

• Rygning og indtagelse af tobaksrelaterede produkter er ikke tilladt på RpR. Med
    tobaksrelaterede produkter menes alle produkter med tobak og nikotin, der ikke er
    godkendt som lægemidler.
  • Herunder er rygning og indtagelse af tobaksrelaterede produkter ikke tilladt på ture, lejrskoleophold, arrangementer eller lignende som er i tilknytning til RpR.
  • Rygning og indtagelse af tobaksrelaterede produkter er heller ikke tilladt i skolens
    frikvarterer.
  • Ligeledes er rygning og indtagelse af tobaksrelaterede produkter ikke tilladt for skolens gæster ved ophold på skolens matrikel.

Overtræder en elev skolens rygepolitik gælder følgende:

• Overtrædelse 1. gang
    Klasselærer kontakter hjemmet og skolens ledelse orienteres
  • Overtrædelse 2. gang
    Møde med eleven, elevens forældre, klasselærer og skolens ledelse på skolens kontor. På dette møde iværksættes handleplan. Skolens ledelse giver en advarsel.