Indskrivning

Det er en god idé at skrive dit barn på ventelisten i god tid, da der er ventelister til de fleste klasser. Alle vores kommende elever og deres forældre kommer til optagelsessamtale på skolen. Her taler vi om de forventninger vi har til eleven og forældrene, samt hvad I kan forvente af skolen. Vi finder også ud af, om det er et godt match. Vi tilstræber en ligelig kønsfordeling i klasserne for at skabe en god social balance. Søskende til elever på skolen har fortrinsret.

OBS: Ved opskrivning til skolen sender vi en kvittering. Denne kvittering kan være modtaget i spamfilteret.

1. Opskrivning på ventelisten

For at skrive dit barn på ventelisten bedes du følge anvisningen nedenfor:

• Udfyld formularen ’Venteliste’.
  • Betal administrationsgebyret på 500 kr. med betalingskort eller MobilePay.
  • Når betalingen er gennemført, modtager du en elektronisk kvittering og dit barn er nu på ventelisten. Ved opskrivning til skolen sender vi en kvittering. Denne kvittering kan være modtaget i spamfilteret.
  • Vi kontakter dig, når vi har en plads til dit barn.
  • Hvis man tilbydes en plads og ikke ønsker at benytte den, får man mulighed for at blive stående på ventelisten, såfremt man indbetaler administrationsgebyret igen.

2. Optagelsessamtale

Til samtalen afstemmes forventningerne, så både elever, forældre og skolen ved, hvad de kan forvente.

Deltagerne til optagelsessamtalerne er:

• Eleven - dette er den vigtigste person
  • En eller begge forældre
  • Skolelederen

3. Prøvedage

Eleven tilbydes tre prøvedage, som kan forlænges, hvis skolen finder det nødvendigt. Efter prøvedagene taler skolelederen med klassens lærere og kontakter derefter forældrene pr. telefon for at informere om det videre forløb.

Skolepenge pr. måned (12 mdr.)

0.-8. klasse: 1.805 kr.

Skolepenge pr. måned (11 mdr.)

9. og 10. klasse: 1.950 kr.

Søskenderabat.

• 2. barn: 180 kr. i rabat pr. mdr.
  • 3. barn: 180 kr. i rabat pr. mdr.
  • 4. barn: 180 kr. i rabat pr. mdr.

Betaling af skolepenge skal ske via BS.

Lejrskole

2. kl. SFO-koloni 3 dage max. 1.200 kr.

3. kl. hyttetur 3 dage max. 1.200 kr.

5. kl. lejrskole 3 dage max. 1.500 kr.

7. kl. lejrskole 5 dage max. 2.500 kr.

9. kl. lejrskole 5 dage max. 5.000 kr.

10. kl. lejrskole 5 dage max. 3.000 kr.

SFO-betaling (11 mdr.)

SFO: 2.020 kr.

• 2. barn 50% i rabat pr. mdr.
  • 3. barn 50% i rabat pr. mdr.

Betaling af SFO skal ske via BS.

Skolebestyrelsen har vedtaget at skolepenge og SFO betalinger stiger hvert år med 3%.

Ipad

Elever i 0. - 2. kl. betaler 120 kr. pr. måned til en personlig Ipad. Ipaden er elevens, når den er afdraget.

Kontonummer: Sydbank, reg: 6819 konto: 1016267

Her kan du læse alt om Roskilde private Realskole.